1. Zespół ds. Budżetu Obywatelskiego przeprowadza weryfikację zgłoszonych projektów pod względem formalno-prawnym oraz wydaje opinię w sprawie zgłoszonych projektów.
2. Przez wydanie opinii rozumie się: sporządzenie szacunkowego kosztorysu dla projektu oraz uznanie projektu za możliwy do realizacji lub niemożliwy do realizacji w roku budżetowym wraz z uzasadnieniem i ewentualnymi rekomendacjami alternatywnego rozwiązania dla projektu.
3. W przypadku negatywnej oceny projektu przez Zespół ds. Budżetu Obywatelskiego, wnioskodawca może złożyć w ciągu 7 dni od opublikowania listy, odwołanie do Burmistrza, który weryfikuje ocenę Zespołu i podejmuje decyzję o uwzględnieniu lub odrzuceniu odwołania.
4. Zespół ds. Budżetu Obywatelskiego sporządza listę projektów dla każdego z Obszarów, usystematyzowaną według kolejności wpływu, którą publikuje się na stronie internetowej w zakładce Budżet Obywatelski.
5. Zespół ds. Budżetu Obywatelskiego zostanie powołany Zarządzeniem Burmistrza Błonia.