Badanie wykonują specjaliści, tj. optometryści i okuliści w wybranych salonach optycznych na terenie całego kraju. Obecnie to ponad 1600 punktów optycznych, a ich lista znajduje się na stronie internetowej kampanii www.czasnawzrok.pl
Informacja prasowa
Ruszyły zapisy na badania wzroku dla osób po czterdziestce, oferowane w ramach kampanii edukacyjnej CZAS NA WZROK 40+. Badanie wykonują specjaliści, tj. optometryści i okuliści
w wybranych salonach optycznych na terenie całego kraju. Obecnie to ponad 1600 punktów optycznych, a ich lista znajduje się na stronie internetowej kampanii www.czasnawzrok.pl.
Kampania CZAS NA WZROK 40+ ma zachęcać osoby po czterdziestce do regularnego badania wzroku, a także propagować wiedzę o prezbiopii – przypadłości będącej efektem naturalnych zmian układu wzrokowego zachodzących z wiekiem. Jak pokazują badania, niemal 100 proc. Polaków po 40. roku życia doświadcza wyraźnego pogorszenia widzenia. Prawie każdy z nich zna z autopsji rozmazywanie się tekstu przed oczami, doświadcza problemów z akomodacją oka, gorzej widzi w niepełnym oświetleniu. Niestety po pomoc specjalisty sięga niewielki procent tej grupy. Przyczyną jest brak wiedzy o prezbiopii i metodach jej korekcji.
Z prezbiopią można komfortowo żyć do późnej starości – przekonują m.in. optometryści zaangażowani w kampanię CZAS NA WZROK 40+. Nie trzeba oddalać tekstu od oczu, by zobaczyć go wyraźnie i można jednakowo dobrze widzieć na każdą odległość. Utrzymanie takiego stanu rzeczy gwarantują właściwie dobrane okulary progresywne. Choć są najlepszym rozwiązaniem dla prezbiopów, nosi je zaledwie 13% wszystkich okularników 40+. Okulary progresywne korygują jednoczesne widzenie bliży, dali i odległości pośrednich, a jedna ich para zastępuje kilka par okularów „zwykłych”, noszonych naprzemiennie przy wykonywaniu różnych czynności.
Kluczem do sukcesu w korekcji prezbiopii są też wykonywane regularnie badania wzroku. Organizatorzy kampanii CZAS NA WZROK 40+ liczą, że uda im się zaszczepić polskim czterdziestolatkom nawyk badania wzroku raz na rok, jaki mają np. Francuzi. Pomimo, że w ramach kampanii zaplanowano cały wachlarz różnorodnych działań edukacyjnych, to jej kluczowym elementem są właśnie badania. Cykl badań wzroku, realizowany w ramach kampanii CZAS NA WZROK 40+ to największa tego typu akcja spośród obecnie prowadzonych.
Wszystkie osoby zainteresowane sprawdzeniem swojego wzroku, a także otrzymaniem voucherów zniżkowych na wykonanie okularów progresywnych, zapraszamy na stronę www.czasnawzrok.pl lub do skorzystania ze specjalnej infolinii 662 902 000.
Źródło cytowanych danych: badanie opinii, postaw, zwyczajów i wiedzy na temat dbania o wzrok, przeprowadzone na zlecenie Grupy Essilor przez PBS Sp. z o.o. w styczniu 2018 r, na reprezentatywnej grupie Polaków n=602 w wieku 40-55 lat.