W imprezie wzięło udział 16 klas 5. i 6. ze szkół podstawowych gminy Błonie, czyli łącznie około 320 osób. Formuła gry polegała na przygotowaniu przez gimnazjalistów konkurencji rozmieszczonych w różnych częściach miasta. Uczestnicy poruszali się z mapą Błonia, na której zaznaczone były stanowiska kontrolne, i zdobywali punkty. Imprezę tradycyjnie otworzył burmistrz Błonia pan Zenon Reszka, który wspiera naszą inicjatywę już od 10 lat.
Celem przedsięwzięcia było promowanie Błonia i kształtowanie u uczniów poczucia przynależności do miasta rodzinnego w sposób niekonwencjonalny i atrakcyjny. Hasło tegorocznej edycji – „Błonie w nowoczesnej technologii” – wiąże się z realizacją priorytetowych zadań Gimnazjum nr 1, do których należy m.in. wykorzystanie w edukacji nowoczesnych metod nauczania. Nasza szkoła od 2015 roku realizuje projekt Erasmus plus „Język i technologie – poprzez rozwój zawodowy nauczycieli do rozwoju szkoły”, w ramach którego nauczyciele, biorąc udział w zagranicznych kursach ICT, wzbogacili swój warsztat pracy o niekonwencjonalne metody.
Organizując tegoroczną edycję gry miejskiej, chcieliśmy pokazać nauczycielom i uczniom z innych szkół, jak za pomocą TIK zdobywać i utrwalać wiedzę, rozwijać kreatywność i logiczne myślenie oraz zachęcać do nauki. Zadania dla uczestników polegały m.in. na wykorzystaniu Internetu, urządzeń mobilnych oraz tablic interaktywnych, a gimnazjaliści przygotowali wiele interesujących konkurencji, takich jak quizz na czas w programie Kahoot, film o Błoniu, grę komputerową czy multimedialny plakat w programie Glogster stworzony wspólnie przez wszystkich uczestników.
Składamy serdeczne podziękowania burmistrzowi Błonia panu Zenonowi Reszce za objęcie honorowego patronatu nad imprezą, Gminnej Komisji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych i Radzie Rodziców przy Gimnazjum nr 1 im. H. Kołłątaja za finansowe wsparcie naszej inicjatywy oraz pracownikom biura promocji miasta za pomoc w organizacji gry.
Organizatorki z Gimnazjum nr 1
Ewa Ciołek, Iwona Krasnowska
Autor zdjęć: Wojciech Hrydzewicz
Projekt współfinsowany w ramach programu Unii Europejskiej Erasmus+