W dobie ciągłych zmian przepisów ustawy o planowaniu przestrzennym oraz rosnącego zainteresowania odnawialnymi źródłami energii, konieczne jest doprecyzowanie planowanych kierunków rozwoju gminy w tym zakresie.
Burmistrz dokonuje oceny aktualności Studium i planów miejscowych, jak również analizy zmian w zagospodarowaniu przestrzennym gminy, ocenia postępy w opracowywaniu planów miejscowych i opracowuje wieloletnie programy ich sporządzania w nawiązaniu do ustaleń Studium, z uwzględnieniem decyzji zamieszczonych w rejestrach oraz wniosków w sprawie sporządzenia lub zmiany planu miejscowego.
Studium Uwarunkowań i Kierunków Zagospodarowania Przestrzennego to podstawowy dokument planistyczny kreujący kierunki rozwoju gminy oraz określający w sposób ogólny politykę przestrzenną i lokalne zasady zagospodarowania. Z kolei Plan Miejscowy stanowi podstawę planowania przestrzennego w gminie - ustanawia przepisy powszechnie obowiązujące na danym terenie, a jego ustalenia wraz z innymi przepisami, kształtują sposób wykonywania prawa własności nieruchomości.
Ocena aktualności tych dokumentów winna być zatem prowadzona ze szczególną ostrożnością wynikającą z zachodzących i oczekiwanych zmian przestrzennych.
W związku z powyższym do dnia 15 maja 2022 r. wszyscy właściciele nieruchomości położonych na terenie miasta i gminy Błonie mogą składać do Urzędu Miejskiego w Błoniu, wnioski z propozycjami zmiany przeznaczenia swoich nieruchomości. Wnioski te pomogą celniej dokonać oceny aktualizacji Studium oraz miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego, a także posłużą jako inspiracja do dalszych prac.
Wnioski można wysyłać pocztą na adres: Urząd Miejski w Błoniu, Rynek 6. 05-870 Błonie; wysyłać za pośrednictwem platformy ePuap, pocztą elektroniczną na adres ratusz@um.blonie.pl lub składać osobiście w ratuszu w Biurze Obsługi Interesanta (pok. nr 1).