GMINA BŁONIE

oficjalny serwis Gminy Błonie
Strona główna - Gmina Błonie

Naczelnik Urzędu Skarbowego Warszawa – Bielany informuje o usłudze „wstępnie wypełnionego zeznania podatkowego PFR” na Portalu Podatkowym Ministerstwa Finansów

    PFR – umożliwia szybko i sprawnie wysłać PIT  bez przepisywania danych z informacji PIT-11 wystawionych przez pracodawcę.

    Jakie dane są potrzebne do pobrania i wysłania PFR?

    Aby pobrać i wysłać zeznanie podatkowe należy przygotować następujące dane:

    • Identyfikator podatkowy – PESEL/NIP
    • Imię i nazwisko.
    • Datę urodzenia.
    • Kwotę przychodu za 2015 r. niezbędną do pobrania PFR:

     

    • dla [PFR] PIT-37 - sumę przychodów z posiadanych informacji PIT-11, PIT-8C, PIT-R, PIT-40A/11A,
    • dla [PFR] PIT-38 - sumę przychodów z posiadanych informacji PIT-8C.
    • Kwotę przychodu za 2014 r. – niezbędną do podpisania zeznania.
    • Adres e-mail – na który dostaniemy "kod autoryzujący" pozwalający na odszukanie zeznania w systemie i pobranie UPO.

     

                               PFR – WSTĘPNIE WYPEŁNIONE ZEZNANIE PODATKOWE PIT

                                                                KROK PO KROKU

     

    1. Wejść na stronę www.portalpodatkowy.gov.pl, na zakładkę e-deklaracje, PFR
    2. Dokonać wyboru sposobu rozliczenia (indywidualnie lub wspólnie z małżonkiem)
    3. Zalogować się wprowadzając dane: identyfikator podatkowy PESEL albo NIP, nazwisko, pierwsze imię, datę urodzenia, kwotę przychodu uzyskanego w 2015 r. (sumę wszystkich przychodów wykazanych w PIT-11, PIT-8C, PIT-R).UWAGA! Po przekroczeniu limitu 5 błędnych prób uwierzytelniania następuje automatyczna blokada dostępu do usługi PFR, a podatnik otrzymuje komunikat „Błąd pobrania wstępnie wypełnionego zeznania podatkowego (PFR)…".
    4. Po uwierzytelnieniu system podaje informacje o dokumentach źródłowych, na podstawie których przygotowano PFR PIT-37.
    5. Po pobraniu wstępnie wypełnionego zeznania istnieje możliwość edycji wszystkich pól formularza, a także możliwość modyfikacji wszelkich danych zaprezentowanych w pobranym PFR PIT-37.
    6. Po sprawdzeniu wszystkich danych i upewnieniu się, że deklarację uzupełniono o wszystkie niezbędne elementy (np. przychody z organów rentowych, ulgi, załączniki, przekazanie 1% podatku na OPP) należy zeznanie podpisać:
      • Bezpiecznym Podpisem Elektronicznym lub
      • Danymi autoryzującymi (Podpisem elektronicznym nieweryfikowanym za pomocą ważnego kwalifikowanego certyfikatu), tj. poprzez wpisanie kwoty przychodu uzyskanego w 2014 r.
    7. System weryfikuje wysłane zeznanie nadając mu określony status.
    8. Wyłącznie dla dokumentów ze statusem „200" możliwe jest pobranie UPO  czyli Urzędowego Poświadczenia Odbioru.

     

     

Ministerstwo Cyfryzacji
Projekt pt.:"Wzrost dostępności serwisów internetowych w Błoniu - szansą na przeciwdziałanie wykluczeniu cyfrowemu osób niepełnosprawnych" dofinansowany ze środków Ministra Cyfryzacji
Strona internetowa bez barier


Copyright © by Urząd Miejski w Błoniu 2015
Wszelkie prawa zastrzeżone.