Drodzy mieszkańcy wsi, liderzy, sołtysi, samorządowcy, serdecznie zapraszamy i zachęcamy do udziału w ogólnopolskim konkursie „Fundusz sołecki - najlepsza inicjatywa”
Celem konkursowej promocji oraz prezentacji nagrodzonych i wyróżniających się zgłoszeń będzie m.in.:
– upowszechnienie wiedzy oraz informacji w zakresie realizacji projektów służących aktywizacji lokalnej społeczności, sfinansowanych w sołectwach w ramach funduszu sołeckiego,
– krzewienie dobrych praktyk, wymiana doświadczeń, prezentacja wsi jako miejsca do życia i rozwoju społeczno-zawodowego,
– popularyzowanie w środowiskach wiejskich informacji i wiedzy w zakresie możliwości, jakie stworzyło wejście w życie ustawy o funduszu sołeckim.
Ogólnopolski konkurs „FUNDUSZ SOŁECKI – NAJLEPSZA INICJATYWA” skierowany jest do wszystkich sołectw, które na przestrzeni lat 2010–2017 zrealizowały projekty finansowane ze środków wyodrębnionych
w ramach funduszu sołeckiego lub w których fundusz sołecki stanowił wkład własny. Ważne jest jednak, aby pieniądze przekazane z funduszu sołeckiego oraz suma środków stanowiących wkład własny sołectwa nie były mniejsze mniejszy niż 50 % wartości zgłoszonego przedsięwzięcia.
W województwach, w których została bądź zostanie przeprowadzona edycja wojewódzka konkursu „Fundusz sołecki – najlepsza inicjatywa”, laureat I miejsca tejże edycji przechodzi do etapu ogólnopolskiego konkursu. Dotyczy to w tym roku Wielkopolski, gdzie konkurs został zapoczątkowany, a jego wojewódzka edycja przeprowadzona wiosną 2017 roku wyłoniła już laureata, który bierze udział w edycji ogólnopolskiej. W listopadzie i grudniu br. przeprowadzany jest podobny regionalny konkurs na terenie województwa małopolskiego i województwa łódzkiego, który wyłoni kandydata do edycji centralnej.
Oznacza to, że sołectwa z obszaru województw:
wielkopolskiego i małopolskiego oraz łódzkiego
nie dokonują zgłoszeń projektów do konkursu ogólnopolskiego.
Warunkiem uczestnictwa w konkursie jest prawidłowe i terminowe złożenie bądź przesłanie formularza zgłoszeniowego, zawierającego opis projektu wraz z wymaganymi załącznikami do siedziby Krajowego Stowarzyszenia Sołtysów, ul. Zofii Urbanowskiej 8, 62-500 Konin. Pełna treść regulaminu konkursu wraz z niezbędnymi załącznikami dostępna jest na stronach internetowych: www.kss.org.pl; www.funduszesoleckie.eu.
Termin nadsyłania zgłoszeń na konkurs upływa 10 stycznia 2018 r. – decyduje data wpływu do biura Krajowego Stowarzyszenia Sołtysów.
Oceny zgłoszonych projektów będzie dokonywać komisja konkursowa składająca się z zespołu ekspertów reprezentujących Krajowe Stowarzyszenie Sołtysów przy współpracy z przedstawicielami Samorządów Województw, które podjęły współpracę przy realizacji konkursu.
Dla sołectw, które zdobędą trzy najwyższe miejsca w konkursie ogólnopolskim przewidziano atrakcyjne nagrody finansowe. Będą one współfinansowane ze środków otrzymanych od Polsko-Amerykańskiej Fundacji Wolności w ramach realizowanego na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej Programu pod nazwą „Wspieranie Organizacji Pozarządowych 2017”.
Przewidziano również nagrody i dyplomy dla zdobywców ewentualnych wyróżnień oraz dyplomy i upominki pamiątkowe dla pozostałych laureatów edycji ogólnopolskiej.
Ocena zgłoszeń konkursowych zostanie zakończona w lutym 2018 roku, natomiast uroczyste ogłoszenie wyników oraz wręczenie nagród dla laureatów edycji ogólnopolskiej nastąpi 9 marca 2018 r. w Nadarzynie podczas okolicznościowej konferencji towarzyszącej krajowym obchodom Dnia Sołtysa.
Dodatkowych informacji na temat konkursu udzielają pracownicy Krajowego Stowarzyszenia Sołtysów: